Παρασκευή 10 Φεβρουαρίου 2012

ΕΝΟΤΗΤΑ 4 ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟ


ΦΑΣΗ Γ
ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΑ ΑΜΕΤΑΒΑΤΑ ΡΗΜΑΤΑ
ΟΜΑΔΑ 1η
Να μεταβείτε στη διεύθυνση που ακολουθεί: http://digitalschool.minedu.gov.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-B110/244/1807,5801/
1.Να διαβάσετε προσεκτικά το κείμενο 1 [Η εκπαίδευση στην αρχαία Αθήνα] και το κείμενο 2 “Να ΄σαι καλά δάσκαλε!” και τις παραπομπές που υπάρχουν σε αυτά. Στη συνέχεια να μεταφέρετε σε ένα έγγραφο κειμένου τα εξής παραθέματα:
Κείμενο 1
Κατά τον ίδιο τρόπο...μόλις έπαιρναν τις βάσεις
Κείμενο 2
Και σε λίγον καιρό,... και τραγούδια


2.Να εντοπίσετε τα παρακάτω ρήματα και να τα υπογραμμίσετε: Κείμενο 1: πλησίαζε, μετέφεραν, τρέφονται, να πληρώνει, μπορούσαν, σταματούσαν, έπαιρναν
Κείμενο 2: έκαμνε, δείξει, χόρευαν, θ’ ανησυχήσουμε


3. Να χρωματίσετε με κόκκινο χρώμα τα μεταβατικά ρήματα και με κίτρινο τα αμετάβατα. Όσα μεταβατικά είναι δίπτωτα, αφού τα χρωματίσετε, να τα κάνετε με έντονη γραφή. Επίσης, χρωματίστε με πράσινο τα αντικείμενα των ρημάτων.




ΦΑΣΗ Γ
ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΑ ΑΜΕΤΑΒΑΤΑ ΡΗΜΑΤΑ
ΟΜΑΔΑ 2η
Να μεταβείτε στις διευθύνσεις που ακολουθούν:

1.Να διαβάσετε προσεκτικά το κείμενο 1 [Η εκπαίδευση στην αρχαία Αθήνα] και το κείμενο 6 [Μιλάτε με το διπλανό σας] και τις παραπομπές που υπάρχουν σε αυτά. Στη συνέχεια να μεταφέρετε σε ένα έγγραφο κειμένου τα εξής παραθέματα:
Κείμενο 1
Κατά τον ίδιο τρόπο...μόλις έπαιρναν τις βάσεις
Κείμενο 6 ολόκληρο

2.Να εντοπίσετε τα παρακάτω ρήματα και να τα υπογραμμίσετε: Κείμενο 1: πλησίαζε, μετέφεραν, τρέφονται, να πληρώνει, μπορούσαν, σταματούσαν, έπαιρναν
Κείμενο 6: να μιλήσει, να δούμε, πείτε, πετάει, πάμε, πει

3.Να χρωματίσετε με κόκκινο χρώμα τα μεταβατικά ρήματα και με κίτρινο τα αμετάβατα. Όσα μεταβατικά είναι δίπτωτα, αφού τα χρωματίσετε, να τα κάνετε με έντονη γραφή . Επίσης, χρωματίστε με πράσινο τα αντικείμενα των ρημάτων.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου